תמצית

נראה שתורת הגרביטציה נכשלת במרחקים גדולים. החומר הנצפה יכול רק להסביר רק כ- 5% מכוח המשיכה המעורב בתנועת הגלקסיות. לפיכך, המדע המציא את החומר האפל והאנרגיה האפלה שתורמים בהתאמה כ- 20% ו- 75% ממסת היקום. אבל, עד כה מאמץ מדעי רציני למצוא חלקיקים חדשים היוצרים חומר ואנרגיה אפלים נכשל. פרויקט גרביטציה מודעת מנסה להסביר את שתי הבעיות האלו החשובות ביותר באסטרופיסיקה, כמו גם כמה שאלות פילוסופיות אחרות, כגון: האם אלוהים קיים? האם כולנו קשורים? האם כולנו ביטויים שונים של מקור אחד, כמו שמרמזת המילה ליקום באנגלית – uni-verse, שאפשר לתרגמה “אחד-גוניות”, ועוד.

בפרויקט זה אנו מציעים לחקור את הרעיון שמקורו של החומר האפל והאנרגיה האפלה הוא התודעה (הצופה). זוהי עבודה תיאורטית שתייצר מספר מאמרים מדעיים. התפוקה של פרויקט זה היא תורת כבידה חדשה המוסיפה את השפעת התודעה לתוך המשוואות, בתפיסה שכל אדם מתבונן ביקום מהמרכז הרעיוני שלה – מהייחודיות (singularity). בנוסף, מפותח גם פורמליזם מתמטי חדש, המאחד את כל חוקי היסוד של הפיסיקה באמצעות התפיסה שכל העולם הפיסי נוצר מהשתקפויות של מקור יחיד. אנו מאמינים שתוצאות מחקר זה ישנו את הדרך בה המדע מתייחס לרוחניות, אמונה ודת.

 

פירוט

1. הקדמה

התפיסה המדעית הרווחת כיום היא שהיקום נפרד מהצופה. פיסיקאים רבים, כולל זוכי פרס נובל, כבר הכירו בכךצלם שהתודעה (הצופה) חייבת להיכנס כגורם כדי להסביר את התוצאות של הניסויים הבסיסיים במכניקת הקוונטים ואת הטבע הדואלי של חלקיקים-גלים. עד כה, התנהגות זו הייתה מוגבלת לקנה המידה הקטן הקוונטי. אנו שואלים: “האם הנושא רלבנטי גם לסקלות גדולות?” במתמטיקה ייחודיות (singularity) מתרחשת כאשר מספר כלשהו מחולק באפס. עם התפתחות התיאוריה של חורים שחורים הוסק שמסתם מרוכזת בנקודה אחת (ייחודיות) עם צפיפות אינסופית. מקובל גם שהיקום התפתח מייחודיות במפץ הגדול לפני כ-14 מיליארדי שנה, אבל הרעיון הבסיסי של מושג הייחודיות עדיין לא ברור בכלל.

 

2. משמעות חדשה לייחודיות

אנו מציעים שייחודיות היא למעשה התודעה, המקור והמהות של כל ביטוי. היא נמצאת במרכזה של כל צורה ובאותו הזמן בעלת כל הצורות. היא מכילה את כל המרחב וכל הזמנים, אבל היא חסרת מרחב ונצחית. היא קבועה ובלתי ניתנת לשינוי.

 

3. גרביטציה מודעת

תורת הכבידה החדשה של ד”ר אלון רטר מוסיפה את הצופה כתודעה למשוואות. במודל כל אדם apple2הוא נקודת תודעה המתבוננת ביקום מהמרכז הרעיוני שלה – מהייחודיות, באמצעות האורגניזם גוף / נפש. ציור 1 מציג את המודל שלנו ליקום. כל צופה מתבונן מהיקום מהמרכז. כל היקום נשפך מתוך הייחודיות וחוזר אליה. מסה מובנת כביטוי למקור, מכיוון שהיא חוסמת את האור הבוקע מהייחודיות, והצופה יראה את הקרן חוזרת בלבד.

תצפית מתרחשת דרך אורגניזם גוף / נפש מוגבל בראייתו. הצורה הכדורית מסבירה בקלות מדוע 75% מהיקום הם בלתי נראים לצופה, זאת מכיוון ששלושה רבעים מהכדור מוסתרים ממנו. זהו הסבר פשוט ואלגנטי לאנרגיה האפלה. הצופה רואה רק חלק מרבע הכדור שקרוב אליו, וזה חומר רגיל. כעשרים אחוז הנותרים הם חומר אפל, המתגלה רק כאשר הצופה פותח את זווית הראייה שלו. חומר אפל ואנרגיה אפלה אינם מובנים כחלקיקים מסוג חדש שעדיין לא נמצאו, אלא במקום זאת מוסברים ב-‘עיוורון’ של הצופה.

רֹעִי לוטן גלזר פיתח גיאומטריה חדשה בשם “מרחבי השתקפויות” שמניבה את המשוואות השתקפות טלוויזיה מרעיהבסיסיות של תורת היחסות ומכניקת הקוונטים ממתמטיקה טהורה. יתכן ששימוש בתיאוריה זו יפתור את הבעיה השישית של הילברט, כלומר תיאור מתמטי כוללני של העולם הפיסיקלי. על פי המודל, היקום נוצר על ידי מספר רב של השתקפויות של מקור אחד משתי “מראות” המוצבות אחת מול השנייה (ציור 2 מדגים תופעה זו ע”י מצלמה המצלמת טלוויזיה). המראות עצמן עשויות להיות אנלוגיות לפעולה הרוחנית הבסיסית ביותר: מודעות עצמית. רבות ממסקנותיו של לוטן בתחום כוח הכבידה ובתחומים אחרים תואמות את אלו של ד”ר רטר, והתיאוריות משלימות אחת את השנייה. יחד עם הידע של ד״ר יצחק אוריון בפיסיקה גרעינית ותובנותיו של הרב אלי גרינבוים ממסורת הקבלה היהודית, אנחנו מקווים לאחד את כל חוקי היסוד של פיסיקה.

מתוך העבודה המשותפת נראה כי הושגה התקדמות משמעותית בהבנת סוגיות אלו. כמה משוואות פיסיקליות חדשות כבר פותחו. לדוגמה, נמצאה משוואה תיאורטית המחברת את הייחודיות, החומר אפל והאנרגיה אפלה; התקבלו משוואות מתוקנות ומאוחדות לתורת היחסות הפרטית ולמכניקת הקוונטים. אנו מזמינים פיסיקאים להצטרף לפרוייקט על מנת להשלים את המחקר, לבדוק אותו ביסודיות, לפרסם את התוצאות בכתבי עת מדעיים ולהציג אותם במפגשים מקצועיים. אנו מעריכים שהזמן הדרוש להשגת מטרות המחקר הוא כ- 3-5 שנים.

 

4. פוטנציאל הצלחהAlonRetter

ד״ר אלון רטר: ממקימי ״המטרה אמת – המכון הבינתחומי למדע ותודעה״,בעל דוקטורט (PhD) בפיסיקה (התמחות באסטרונומיה) מאוניברסיטת תל אביב (1999). הוא היה פוסט דוקטורט ועמית מחקר בבריטניה, אוסטרליה וארה”ב. לד”ר רטר יש 63 מאמרים שעברו שיפוט (referee) ו-100 פרסומים אקדמיים נוספים עד כה. המציא שני פטנטים בעלי פוטנציאל מכירות של מאות מיליוני דולרים ויותר.

 

ד”ר יצחק אוריון: מרצה בכיר, הוא ראש היחידה להנדסה גרעינית בפקולטה להנדיצחק-אוריוןסה באוניברסיטת בן גוריון. הוא מומחה בעל שם עולמי בשימושי קרינה גרעינית. עבודותיו בתחום הגרעין מתמקדות בחישובים תיאורטיים של מעברי קרינה וחלקיקים בחומר, ובפיתוח סימולציות של שימושי קרינה ברפואה. בנושאים אלו עובד בשיתוף פעולה עם מכונים באירופה, יפן וארה”ב. רשם שלושה פטנטים בנושאים מגוונים, ובראשם פטנט על שיטה חדשנית לטיפול בקרישי דם במוח למניעת שבץ מוחי. בין מאמריו הרבים, פרסם מאמר על יסודות הפיסיקה הקוואנטית, שבו הוא נותן הסבר חדשני לניסוי הסדקים הידוע. במקביל, הוא לומד את חכמת הקבלה במסגרת קבוצת בני ברוך החל משנת 2009.

 

תמונה רעי לוטן גלזררֹעִי לוטן גלזר: ממקימי ״המטרה אמת – המכון הבינתחומי למדע ותודעה״, למד פיסיקה והנדסת חשמל ומשמש ככתב מדעי, רכז פרוייקט וליקובסקי לתורה ומדע, מחבר הספר “הפיזיקה של המבול“, יוזם פרויקט “מדָעִםרוּח” לאיחוד המדע והרוח וחוקר מגוון נושאים בתחומי התורה והמדע. הוא מפתח יחד עם ד”ר אלון רטר תאוריה חדשה לאיחוד הפיסיקה.

 

 

הרב אליעזר גרינבוים: חניך המדע בנעוריו, חזר בתשובה תמונה אלי גרינבוייםאחרי 3 שנות מחקר, בוגר ישיבות סלבודקה וחברון, בעל הסמכה לרבנות, השכלה תורנית וכללית נרחבת. שימש במשך שנים בתפקידים ציבוריים ביניהם חבר מועצת עירית בית שמש וממונה על תחומים שונים בעיר במסגרתם הוביל גיוס של מאות מיליוני שקלים עבור מערכת החינוך בעיר.

 

 

ד”ר אורי אור: דוקטורט לפיזיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, לב העניין שלי ותפילתי: קריאה להוויה לגלות צפונותיה ולהבעיר את אהבת האמת, אש התמיד והערגה העצומה לחויית קיום אותנטית. פועלי: יצירת תנאים לבני אדם שיפגשו את עצמם במסע עומק עד למימדים בהם החומר והרוח אינם נפרדים ואז הם, בביטויים ופועלם בעולם,  חלון למרחבים המסתוריים של החיים. 1. מסע של חקירה , דרך ידע ישיר ועקיף, עם חברים ותלמידים, בשאלות יסוד כמו: מי אני? איך ללבות את הבעירה הפנימית? מהי התודעה? מהו המסע הנכון, הבוגר והבלתי משוחד למימוש הפוטנציאל האנושי והריבוני שלי? איך עיקרון אי הוודאות של אייזנברג מופיע בכל פעולה תודעתית שלמה, ועוד ועוד. 2. התעמקות ב”חכמת המספרים הטהורים” או “הספירות הטהורות” (קשור לספר יצירה). אני רואה בתורה זו “שפה פלאית”, שפה שחושפת  מקטע מסודות הבריאה והלוגוס: כיצד ההכרה בונה את העולם. זו שפה שאתה חייב לחיות אותה כשאתה במצב הכרתי גבוה מהרגיל, ועוד.

 

המעונינים להצטרף לפרויקט מוזמנים לפנות אל ד”ר אלון רטר במייל: [email protected] או בטלפון: 050-7225629

 

5. חשיבות המחקר

על פי ניוטון המרחב-הזמן הוא מוחלט. איינשטיין הראה כי הוא יחסי ותלוי במתבונן. אנו מקווים להראות שהמרחב-הזמן הוא הופעה בפני הייחודיות, שהיא תודעה.

פרויקט זה הוא בפיסיקה ואסטרופיסיקה, אך עם זאת ההשפעה שלו עשויה להיות הרבה מעבר לשני תחומים אלה. יתכן שתוצאות מחקר זה ישנו את הדרך שבה המדע מתייחס לרוחניות, אמונה ודת. הפרויקט המוצע עשוי לספק גשר חזק בין מדענים ואנשי דת ורוח. בנוסף, הרעיון שכל בני האדם קשורים באמצעות הייחודיות יכול להשפיע בצורה חזקה וחיובית על החברה האנושית.

 

6. חומר נוסף על הנושא:

הרצאה על פיתוח פיסיקה חדשה על בסיס התודעה באוניברסיטת בן גוריון – ד”ר אלון רטר

מרחבי ההשתקפויות – רֹעִי לוטן גלזר

קרן טמפלטון 2014 מחזור 2 – בקשת מחקר גרביטציה מודעת (באנגלית)

הרצאה בכנס מדע ותודעה באוניברסיטת בר אילן – הבעיות הגדולות בפיסיקה כיום – ד”ר אלון רטר

מהות הזמן והמרחב – רֹעִי לוטן גלזר

 

7. כיצד ניתן לתרום לפרויקט?

רכז הפרוייקט הוא ד”ר אלון רטר וניתן לפנות אליו בכל שאלה בקשר לתרומות או בכל נושא אחר במייל: [email protected] או בטלפון: 050-7225629. 

ניתן גם למלא את פרטיך בטופס הבא ונחזור אליך בהקדם:

Error: Contact form not found.

 

 

 

Loading